.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تهيه طرح‌هاي عمراني روستايي در گيلان

مديركل دفتر امور روستايي گيلان از تهيه طرح‌هاي روستايي با كمك دهياران به منظور توسعه خدمات و بهداشت عمومي در روستاهاي اين استان خبر داد.

به گزارش فارس سيدعيسي مهدوي صبح امروز در جمع دهياران گيلان اظهار داشت: توسعه در زيرساخت‌هاي كشاورزي، صنايع تبديلي و گردشگري در روستاها از اولويت‌هاي برنامه‌هاي توسعه كشور است.
وي ادامه داد: توسعه روستايي به لحاظ جمعيت و توانمندي‌هاي بالقوه نيروي انساني در روستاها مي‌تواند چشم‌انداز مناسبي در كسب شاخص‌هاي توسعه شامل اشتغالزايي، افزايش درآمد و بهبود كيفيت زندگي روستاييان به صورت مستقيم ايجاد كند.
مهدوي با اشاره به اينكه توسعه در زيرساخت‌هاي روستاها بر كاهش مهاجرت روستاييان و افزايش اميد به زندگي به صورت غيرمستقيم موثر است، تصريح كرد: تشكيل دهياري‌ها در روستاها طبق قانون تاسيس دهياري‌هاي خودكفا گامي مؤثر بوده و اين حركت با تشكيل دفاتر امور روستايي و عشايري در استانداري‌ها تكميل شده است.
مديركل دفتر امور روستايي گيلان به شرح وظايف اين دفتر اشاره كرد و افزود: ساماندهي و برنامه‌ريزي، سياست‌گذاري و تعيين خط‌مشي حركتي روستا توسط اين دفتر تبيين شده و به فرمانداري‌ها ابلاغ مي‌شود.
وي مطالعه و بررسي وضعيت روستاها از نظر تاسيسات و تسهيلات رفاهي به منظور شناخت و تعيين نيازهاي مالي و خدماتي روستاها را يكي از وظايف دفتر امور روستايي برشمرد و خاطرنشان كرد: همكاري با واحد برنامه‌ريزي عمراني وزارت كشور در زمينه تهيه و تنظيم معيارها و ضوابط لازم براي تعيين اولويت‌هاي طرح‌هاي عمراني در روستاها و تهيه طرح‌هاي روستايي با كمك دهياران و تصويب مراجع ذي‌ربط استاني و ابلاغ برنامه‌ها و اهداف توسعه روستايي به فرمانداران، بخشداري و دهياري‌ها و همچنين توسعه خدمات و بهداشت عمومي در سطح روستاها با كمك دهياران از ديگر وظايف اين دفتر است.
مهدوي به توزيع اعتبارات دفتر امور روستايي گيلان اشاره كرد و گفت: سال گذشته اعتبارات به طرح‌هاي پسماند روستايي، احداث ساختمان دهياري، احداث سرويس بهداشتي، تهيه و توزيع ماشين‌آلات، اجراي پروژه بوستان روستايي، احداث غسالخانه‌هاي روستايي، خانه فرهنگ و كتابخانه روستايي، اجراي پروژه‌هاي گلزار شهداي روستايي و بهسازي معابر پرداخت شد.
مديركل دفتر امور روستايي گيلان بهسازي معابر را شامل احداث پل، آزادسازي معابر و شن‌ريزي معابر در روستاها ذكر كرد و بيان داشت: تاكنون تعداد يك‌هزار و 271 دهياري در استان تاسيس شده است.
وي با بيان اينكه احداث ساختمان دهياري توسط دفتر امور روستايي و عشايري در راستاي ايجاد فضاي اداري مناسب و بهبود وضعيت ساختاري دهياري‌ها انجام شده است، تصريح كرد: 14 ميليون تومان براي احداث و تكميل دهياري‌هاي واجد شرايط پرداخت شده است.
مهدوي به احداث غسالخانه‌هاي روستايي اشاره كرد و افزود: با توجه به نياز احداث غسالخانه‌هاي روستايي بابت تكميل هر غسالخانه تا سقف 50 ميليون ريال از محل اعتبارات سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور پرداخت مي‌شود.
مديركل دفتر امور روستايي گيلان اجراي پروژه پل‌هاي روستايي را يكي از فعاليت‌هاي دهياري‌ها برشمرد و خاطرنشان كرد: ايجاد پل بر روي نهر و رودخانه‌ها در روستا يكي از اركان مهم براي هدايت آب به باغ‌ها و شاليزارها است و نقش مهمي در رفت و آمد اهالي به‌ويژه در فصل زمستان و انتقال مايحتاج و محصولات كشاورزي دارد.
وي ادامه داد: سال گذشته دفتر امور روستايي با اعتباري بالغ بر 5 ميليارد و 147 ميليون ريال تعداد 167 پروژه پل‌سازي روستايي را در گيلان انجام داده است.
مهدوي احداث سرويس بهداشتي را از جمله فعاليت‌هاي دفتر امور روستايي خواند و اظهار داشت: برنامه عمليات بهداشت محيط روستاها با هدف ساخت سرويس‌هاي بهداشتي روستايي و فعاليت در زمينه ارتقاي شاخص‌هاي بهداشت انجام مي‌شود.
مديركل دفتر امور روستايي گيلان اضافه كرد: با توجه به حضور مسافران گذري به‌ويژه در روستاهاي داراي امكانات گردشگري و زيارتي نياز به احداث سرويس بهداشتي عمومي بوده و اين امر با اعتبار يك ميليارد و 39 ميليون ريال در تمام مناطق استان در حال انجام است.
وي به طرح ساماندهي پسماندهاي روستايي در سال گذشته اشاره كرد و بيان داشت: سال گذشته مبلغ 5 ميليارد و 100 ميليون ريال از محل اعتبارات دولتي مديريت پسماند سه استان شمالي به گيلان اختصاص يافت.
مهدوي با بيان اينكه تعاوني‌هاي روستايي مديريت پسماندها را در روستاها اجرا مي‌كنند، تصريح كرد: خريد تعداد 26 دستگاه ماشين‌آلات حمل زباله با اعتباري بالغ بر 4 ميليارد ريال براي برطرف شدن مشكلات محل‌هاي دفن بهداشتي زباله به‌ويژه در شهرستان رشت در دست اقدام است.
مديركل دفتر امور روستايي گيلان اجراي طرح هاضم‌هاي بي‌هوازي در شهرستان رشت با اعتباري بالغ بر يك ميليارد ريال و اجراي طرح آموزشي بيوكمپوست خانگي در 50 روستاي اين شهرستان با اعتبار 4 ميليون ريال را از ديگر اقدام‌ها براي ساماندهي پسماندهاي روستايي عنوان كرد./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.042 seconds.